کوکوی سبزی مجلسی

دوشنبه 12 شهريور 1397
17:56
منوصری

کوکوی سبزی مجلسی

کوکو سبزی یا زرشک و جعفری
کوکو سبزی یکی از غذاهای معروف و پطر طرفدار ایرانی است که به عنوان یک غذای ارزان و فوری بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. امروز با اموزش کامل طرز تهیه کوکو سبزی همراه شما عزیزان هستیم . برای مطالعه این آموزش با مردمی ترین همراه باشید.



مواد لازم کوکو سبزی

سبزی کوکو ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
زرشک ۱ قاشق سوپخوری
گردو ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

کوکو سبزی با گردو و زرشک

طرز تهیه کوکو سبزی

پس از شستشوی سبزی کوکویی آنرا به صورت ریز خرد می کنیم. پس از خرد کردن سبزی آنرا به همراه مقداری روغن داخل یک تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند سپس آنرا کنار می گذاریم تا کمی سرد شود.
تخم مرغ ها را در یک ظرف جدا می شکنیم و پس از اینکه تخم مرغ ها را خوب مخلوط کردیم نمک ، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم.
گردو را خرد می کنیم و به همراه زرشک به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در این مرحله سبزی کوکویی را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند.

در این مرحله مایه کوکو سبزی اماده است و باید انرا سرخ کنیم. یک تابه مناسب با حجم مایه کوکو روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.
پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکو سبزی را داخل تابه می ریزیم و سطح آنرا صاف می کنیم تا به صورت یکدست سرخ شود. پس از سرخ شدن سمت پایینی کوکو ، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

پی نوشت : سبزی کوکویی متشکل از سبزی های معطری مثل گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است.

[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]