طرز تهیه کباب ترک به روش خانگی

دوشنبه 12 شهريور 1397
15:08
منوصری

طرز تهیه کباب ترک به روش خانگی

کباب ترکی

کباب ترکی یا دنر کباب یکی از غذاهای معروف کشور ترکیه است که به خاطر طعم خوب و مناسبش در تمام جهان فراگیر شده است. کباب ترکی را به دو صورت اماده می کنند. کباب ترکی با مرغ و کباب ترکی با گوشت . البته می توانید به صورت مخلوط هم کباب ترکی را اماده کنید. در ادامه با دستور طرز تهیه کباب ترکی با آشپزخانه ایرانی همراه باشید.


مواد لازم کباب ترکی

مغز ران گوساله ۶۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ای ۱ عدد

سیر ۴ حبه

روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری

کره ۳ قاشق غذاخوری

آویشن به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم


طرز تهیه کباب ترکی

ابتدا گوشت را تمیز می کنیم و داخل فریزر قرار می دهیم تا نیمه منجمد شود و راحت تر بتوانیم آنرا برش بزنیم. پس از اینکار گوشت را به صورت ورقه ورقه برش می زنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

هر چقدر ورقه های گوشت نازک تر باشند کباب راحت تر می پزد و کاملا مغز پخت می شود. پیاز را رنده می کنیم و آبش را می گیریم و به گوشت ها اضافه می کنیم.

در ادامه سیرها را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع ، نمک ، فلفل سیاه و آویشن به گوشت اضافه می کنیم تا گوشت طعم دار شود.

در ادامه درب ظرف را می گذاریم و برای مدت 2 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت طعم گرفت یک تابه مناسب روی حرارت قرار مکی دهیم و کره را در تابه ذوب می کنیم. گوشت ها رد کره تفت می دهیم تا تقریبا مغز پخت شوند.

پس از اینکار قارچ ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه تمام مواد کباب ترکی پختند ، کباب را به همراه مخلفاتش داخل نان ساندویچی ( مخصوص همبرگر ) می ریزیم ، مقداری خیار شور ، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده اضافه می کنیم و کباب را سرو می کنیم.


[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]