دستور پخت و طرز تهیه کباب لقمه ای

يکشنبه 11 شهريور 1397
20:40
منوصری
دستور پخت و طرز تهیه کباب لقمه ای

مواد لازم کباب لقمه ای

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه


یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و گوشت چرخ کرده را درونش می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم. پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آبشان را گرفتیم به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مانند مایه کباب کوبیده ، مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند. سبزیجات معطر را به صورت ساطوری خرد کنیم سپس به مایه کباب اضافه می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را به مایه کباب اضافه می کنیم.

و در آخرین مرحله آرد سوخاری را به مایه کباب اضافه می کنیم و فقط در حدی که مواد منسجم شوند آنها را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مایه کباب آماده شد یک سلفون روی کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

در این میان سیخ های چوبی را حدود ۱۰ دقیقه درون آب ولرم قرار می دهیم تا در زمان کباب کردن سیخ ها نسوزند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم. سیخ ها را از آب خارج می کنیم و کباب را سیخ می گیریم.

پس از اینکه تمام کباب ها را سیخ گرفتیم ، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درونش می ریزیم . پس از اینکه روغن داغ شد سیخ ها را درون تابه می چینیم. پس از سرخ شدن قسمت زیرین کباب آنها را می چرخانیم تا قسمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از اینکه کباب ها تقریبا آماده شدند گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و کنار تابه می چینیم تا سرخ شوند. در کنار این غذای خوشمزه می توانیم از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنیم. در پایان غذا را با نان یا برنج سرو کنیم.


[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]