طرز تهیه کباب قفقازی kabab ghafghazi

چهارشنبه 4 مهر 1397
17:56
منوصری

کباب قفقازی , طرز تهیه کباب قفقازی , دستور پخت کباب قفقازی

مواد لازم کباب قفقازی

راسته گوساله ۴۰۰ گرم

سینه مرغ ۴۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۴ عدد

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

ماست نصف لیوان

کره ۵۰ گرم

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

نمک و ادویه به میزان کافی

طرز تهیه کباب قفقازی

ابتدا روغن زیتون را به همراه ماست و مقداری فلفل سیاه داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم سپس پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. سپس قطعات گوشت مرغ و گوشت گوساله را به اندازه جوجه کباب برش می زنیم و داخل کاسه می ریزیم.

گوشت ها را با دست با مخلوط ماست به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام نقاط گوشت به مخلوط ماست آغشته شود. پس از این کار یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و برای اینکه طعم بگیرد داخل یخچال قرار می دهیم.

برای اینکه گوشت به خوبی طعم دار شود حداقل باید چند ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت چند ساعت گوشت را از یخچال خارج می کنیم. برای سیخ کردن گوشت ها یکی در میان گوشت مرغ و گوشت گوساله به سیخ می زنیم و بین هر دو گوشت مقداری فلفل دلمه ای قرار می دهیم.

پس از اینکه تمام گوشت ها را سیخ کردیم و نمک زدیم ، می توانیم گوشت ها را روی ذغال یا کباب پز کباب کنیم.در حین کباب شدن گوشت ، کره آب شده و زعفران را مخلوط می کنیم و با برس روی کباب ها می زنیم تا کباب ها خشک نشوند.

در کنار کباب قفقازی می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنیم. در پایان پس از آماده شدن کباب قفقازی اگر می خواهید با برنج سرو کنید مستقیما روی برنج قرار دهید و سرو کنید.


[ بازدید : 278 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]