طرز تهیه کباب ترکی

چهارشنبه 4 مهر 1397
15:59
منوصری

کباب ترکی , دونر کباب , طرز تهیه کباب ترکی , دستور پخت کباب ترکی

مواد لازم کباب ترکی برای ۴ نفر

راسته گوساله ۶۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

سیر ۲ حبه

فلفل دلمه ای ۱ عدد

کره ۳ قاشق غذاخوری

آویشن به میزان کافی

روغن مایع به میزان کافی

نمک و ادویه به میزان کافی

طرز تهیه کباب ترکی

ابتدا گوشت را می شوییم سپس اطرافش را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا نیمه منجمد شود. به این دلیل گوشت را داخل فریزر قرار می دهیم که راحت برش بخورد. سپس از فریزر خارج می کنیم و به اندازه کف دست به صورت ورقه ورقه برش می زنیم.

باید ورقه های گوشت نازک باشند تا مغز پخت شوند. برای طعم دار کردن گوشت یکی از پیازها را خلالی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. پس از اینکار سیرها را له می کنیم و به همراه آویشن ، روغن مایع ، نمک و فلفل سیاه به کاسه مواد اضافه می کنیم.

پس از مخلوط کردن گوشت با مواد ، روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از طعم دار شدن گوشت ، یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه می ریزیم.

گوشت را در کره تفت می دهیم تا به روغن بیفتد. پس از اینکه گوشت تقریبا پخت ، قارچ ، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم و به گوشت اضافه می کنیم . مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا بپزند ، حدود ۵ دقیقه تفت دادن مواد کافی است.

در پایان کباب ترکی و مخلفات آنرا را در نان ساندویچی قرار می دهیم و به همراه خیار شور ، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید کباب ترکی را به صورت پرسی در بشقاب بکشید و سرو کنید.


[ بازدید : 216 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]