طرز تهیه خورش آلو و قیسی

شنبه 24 شهريور 1397
15:45
منوصری

خورش آلو و قیسی , خورشت آلو و قیسی , طرز تهیه خورش آلو و قیسی , دستور پخت خورش آلو و قیسی

خورش آلو و قیسی یکی از خورش های خوشمزه شمالی است که طعم خیلی لذیذی دارد و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که به غذاهایی با طعم های ترش و ملس مثل خورش فسنجان علاقمند هستند. این خورش را می توانید به سلیقه خود با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه کنید. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت خورش آلو و قیسی با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم خورش آلو و قیسیگوشت خورشتی۳۰۰ گرمآلو خورشتی۸ عددقیسی۸ عددزعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوریزرشک۱ قاشق غذاخوریپیاز داغ۳ قاشق سوپخوریروغن مایعبه میزان کافینمک و ادویهبه میزان کافی

طرز تهیه خورش آلو و قیسی

ابتدا در یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود ، سپس پیاز داغ را اضافه کنید.

سپس گوشتی که به صورت قیمه ای خرد کرده اید به پیاز داغ اضافه کنید و گوشت را کمی تفت دهید تا کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مقداری آب اضافه کنید، حرارت را زیاد کرده و صبر کنید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده، در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت بپزد.

آلوهای خورشتی را بشویید و آنها را در مقداری آب به مدت ۱ ساعت خیس کنید. زرشک را هم بشویید و در سبدی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

قیسی را هم بعد از شستشو در یک سبد بریزید تا خشک شوند. وقتی گوشت پخت، آلو را همراه با قیسی و زرشک به گوشت اضافه کنید.

۲۰ دقیقه برای پخت مواد کافی است. مقداری نمک و فلفل سیاه هم به خورش اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید.

در این زمان زعفران دم کرده را اضافه کرده و آن را با مواد خوب مخلوط کنید، سپس خورشت آلو و قیسی را با برنج سرو کنید.

آب خورش باید از مواد کمتر باشد تا خورش کاملا جا بیفتد. اگر طعم خورش زیاد از حد شیرین شد، می‌توانید کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کنید.


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ منصوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]