شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

وبلاگ منصوری

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

طرز تهیه کباب بختیاری در تابه

طرز تهیه کباب بختیاری در تابه

کباب بختیاری در تابه , طرز تهیه کباب بختیاری در تابه , دستور پخت کباب بختیاری در تابه

کباب بختیاری در تابه یکی از انواع روش های تهیه کباب بختیاری است که تفاوت هایی با کباب بختیاری اصلی دارد. کباب بختیاری در تابه مانند کباب ترکی به همراه برخی مواد مثل قارچ و فلفل دلمه ای طبخ می شود. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب بختیاری در تابه با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب بختیاری در تابه
فیله گوساله۳۰۰ گرم
سینه مرغ۳۰۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۲ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی
روغن مایعبه میزان کافی

دستور پخت کباب بختیاری در ماهیتابه

ابتدا سیته مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید سپس گوشت گوساله را به صورت نواری نازک برش بزنید. در ادامه پیازها را هم به شکل خلالی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن مایع تفت بدهید تا کمی سبک شود و رنگش تغییر کند.

پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد گوشت را اضافه کنید و با حرارت ملایم ۵ دقیقه تفت بدهید ، سپس مرغ را اضافه کنید و آن را هم تفت بدهید. قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، ادویه و زعفران دم کرده اضافه کنید

مواد را مجددا تفت دهید تا کاملا بپزند سپس فلفل دلمه ای را به صورت برش های نازک خرد کنید و به دیگر مواد اضافه کنید. فلفل دلمه ای را کمی کمتر از مقدار مواد لازم هم بریزید اشکالی ندارد چون اصولا فلفل دلمه ای طعم غالب دارد و خیلی ها دوست ندارند.

تفت دادن را ادامه دهید تا کباب اماده شود سپس کباب آماده شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و با پیاز و جعفری و نان پیتا ( یا نان ساندویچی ) میل کنید. مانند ساندویچ می توانید خیار شور و گوجه فرنگی هم در کنار کباب اضافه کنید.

دستور پخت کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ , طرز تهیه کباب کوبیده مرغ , دستور پخت کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب کوبیده است که با گوشت مرغ تهیه می شود. کباب کوبیده مرغ همانطور که از نامش مشخص است با گوشت مرغ تهیه می شود و برای کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده مرغ
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
کره۵۰ گرم
تخم گشنیزنصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

دستور پخت کباب کوبیده مرغ

ابتدا گوشت را پس از شستشو ، دو بار چرخ می کنیم و ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند سپس از فریزر خارج می کنیم. پس از اینکه یخ گوشت باز شد آب اضافی آنرا می گیریم و گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه بزرگ قرار می دهیم.

در مرحله بعد سیر و پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آبشان به گوشت چرخ شده مرغ اضافه می کنیم. در ادامه نمک ، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را اضافه می کنیم. مایه کوبیده را با دست خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

سپس برای استراحت مایه کباب ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم. در این مرحله کره را در یک کاسه کوچک آب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم.

کباب کوبیده مرغ را می توانیم هم در تابه درست کنیم هم روی منقل به صورت کبابی. برای سرخ کردن کوبیده ها مقداری روغن در یک تابه جا دار می ریزیم و مایه کباب را کف تابه می ریزیم و پشت قاشق صاف می کنیم و اجازه می دهیم مایه کباب کمی خودش را بگیرید

سپس با کارد آنرا به صورت نوارهای باریک به شکل کباب کوبیده برش می زنیم. پس از طلایی شدن سمت زیرین کباب ها ، آنها را می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. برای کباب کردن مایه کوبیده بر روی ذغال ابندا مایه کوبیده را سیخ می گیریم

سپس بر روی ذغال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه مایه کوبیده خودش را گرفت آنرا به صورت مرتب می چرخانیم تا هر دو طرف آن کباب شود. در حین کباب کردن کوبیده ها ، با یک قلمو یا قاشق از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم.

پس از اینکه کباب ها آماده شد می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل کبابی و مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم در کنار کباب کوبیده مرغ آماده کنیم. این کباب خوشمزه را می توانیم با نان یا برنج سرو کنیم.

دستور پخت ماهی استروژن

طرز تهیه کباب ماهی استروژن

کباب ماهی استروژن , طرز تهیه کباب ماهی استروژن , دستور پخت کباب ماهی استروژن

کباب ماهی استروژن یکی از انواع کباب های ایرانی است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد. اگر به غذاها و مخصوصا کباب های دریایی علاقمند هستید توصیه می کنیم این کباب خوشمزه را از دست ندهید. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب ماهی استروژن با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب ماهی استروژن
ماهی استروژن۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
روغن زیتون۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق پچایخوری
زنجبیل رنده شدهنصف قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
شوید تازه۲ برگ
کرفس۲ برگ
سس سویا۱ قاشق چایخوری
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

دستور پخت ماهی استروژن

ابتدا ماهی استروژن را به تکه های مساوی برش دهید سپس پیاز ، کرفس و فلفل دلمه سبز را خلال کرده همراه با زعفران دم کرده، روغن زیتون، سس سویا، پودر سیر، زنجبیل رنده شده، نمک و فلفل سیاه داخل یک ظرف مخلوط کنید و به تکه‌های استروژن بیفزایید.

سبزی های خلال شده را هم به آن اضافه نمایید و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ماهی طعم دار شود. بعد از گذشت این زمان می‌توانید ماهی را به صورت دلخواه کباب کنید.

در صورت تمایل می توانید قطعات ماهی را با سیخ چوبی درون تابه چدنی با کمی روغن سرخ کنید. این کباب با سبزی های بخارپز یا پلو سرو می‌شود.

دستور پخت کباب حلزونی

طرز تهیه کباب حلزونی

کباب حلزونی , طرز تهیه کباب حلزونی , دستور پخت کباب حلزونی , کباب حلزونی فیله مرغ و گوسفندی

کباب حلزونی یکی از انواع کباب های مجلسی و پرطرفدار ایرانی است. این کباب خوشمزه هم مانند کباب بختیاری از مخلوط گوشت مرغ و گوشت قرمز تهیه می شود. این کباب مخصوص را می توانید برای مجالس خاص خود تهیه کنید. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب حلزونی با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب حلزونی
فیله مرغ۳۰۰ گرم
فیله گوسفندی۳۰۰ گرم
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان کافی
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی
سیخ چوبیبه میزان کافی

دستور پخت کباب حلزونی

ابتدا فیله مرغ را به صورت جداگانه در یک کاسه مناسب می ریزیم سپس نیمی از مواد ( روغن زیتون ، زعفران ، آبلیمو ، نمک ، فلفل سیاه و پیاز ) را به کاسه حاوی فیله مرغ اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود.

در ادامه فیله گوسفندی را هم به همین ترتیب در باقیمانده مواد قرار می دهیم و مانند فیله مرغ ۲ ساعت استراحت می دهیم تا طعم دار شود.و

پس از گذشت این زمان پس از خارج کردن فیله ها از مواد ، فیله مرغ را با فیله گوشت روی هم گذاشته ، مقداری با استیک کوب یا پشت کارد کوبیده تا گوشت و مرغ به هم بچسبد سپس به صورت حلزونی پیچیده به سیخ چوبی می‌‌زنیم.

پس از اینکه تمام فیله ها را سیخ کردیم مقداری روغن مایع داخل یک تابه چدنی ریخته و کباب ها را داخل تابه می چینیم تا با حرارت ملایم سرخ شوند. گوجه فرنگی ها را هم از وسط نصف می کنیم و داخل تابه سرخ می‌‌کنیم. کباب حلزونی با حرارت ملایم باید آماده گردد تا مغز پخت شود.

دستور پخت کباب میگو

طرز تهیه میگو کبابی

میگو کبابی , کباب میگو , طرز تهیه میگو کبابی , دستور پخت میگو کبابی

میگو کبابی یا کباب میگو یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. میگو کبابی طعم بسیار خاص و خوشمزه ای دارد. این غذا را می توانید به عنوان پیش غذا هم سرو کنید. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه میگو کبابی با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم میگو کبابی
میگوی بزرگ۵۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
کره۳ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
پیازچهبرای تزیین
سیخ چوبیبه میزان کافی
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

دستور پخت کباب میگو

ابتدا باید میگو ها تمیز کنید برای این منظور سر میگو ها را جدا کرده و رگ سیاه را با احتیاط دربیاورید. برای زیباتر شدن کباب می توانید دم میگو را نبرید و نگه دارید.

در ادامه سیخ های چوبی را برای حدود ۳۰ دقیقه آب خیس کنید تا هنگام کباب کردن میگوها نسوزند. دستگاه گریل را برای حرارت بالا آماده کنید، یک طرف دستگاه باید سرد باشد و شعله یا زغال آن روشن نشود.

در حالی که گریل دارد گرم می شود، میگوها را با دقت و حوصله به سیخ بکشید. از دم آن ها شروع کرده و به آرامی سیخ را تا انتهای گوشت میگو پیش ببرید. حالا میگو را به روغن زیتون آغشته کرده و کمی نمک روی آن بپاشید.

سیر را رنده کنید و به همراه کره آب شده در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سیخ ها را روی گریل در قسمتی که شعله یا زغال است چیده و انتهای سیخ را طوری قرار بدهید که در قسمت خنک دستگاه باشد. هر طرف میگو باید برای حدود ۲ دقیقه کباب شود.

وقتی مرحله کباب کردن به اتمام رسید، میگوها را از روی گریل برداشته و در ظرف مخصوص سرو بچینید. در رمحله بعدی مخلوط کره و سیر ( باید گرم باشد ) را اضافه کرده و پیازچه را برای تزیین روی میگوها پخش کنید.

طرز تهیه کباب لندنی

طرز تهیه کباب لندنی

کباب لندنی , طرز تهیه کباب لندنی , دستور پخت کباب لندنی

کباب لندنی یکی از انواع کباب های کشور انگلیس است که شباهت زیادی به استیک گوشت دارد. این کباب خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و توصیه می کنیم حتما آنرا برای یک بار هم که شده امتحان کنید. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب لندنی با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب لندنی
فیله گوساله۱ کیلوگرم
سیر۲ حبه
سس سویا۱ قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

طرز تهیه کباب لندنی

ابتدا در یک کاسه مناسب سیر خرد شده را به همراه نمک، سس سویا، سس گوجه فرنگی، روغن مایع، فلفل سیاه و آویشن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

دو طرف گوشت را با یک چاقوی بسیار تیز حدود ۲ سانتی متر برش دهید. مخلوط سیر را به هر دو طرف از گوشت بمالید و گوشت را خوب ماساژ دهید.

سپس گوشت را در فویل آلومینیوم قرار دهید، و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید و هر یک ساعت یکبار گوشت را بچرخانید و زیر و رو کنیدتا مواد کامل به خورد گوشت برود.

گریل را از قبل در فضای باز برای حرارت های بالا گرم کنید و به آرامی کمی روغن بریزید سپس گوشت را در گریل آماده قرار داده و ۳ تا ۷ دقیقه هر طرف آن را طبخ کنید تا به طور کامل بپزد.

طرز تهیه کباب صرب

کباب صرب , طرز تهیه کباب صرب , دستور پخت کباب صرب

کباب صرب یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که همانگونه که از نامش مشخص است اصالتش به صربستان باز می گردد. جالب است بدانید این کباب خاص از ترکیب گوشت قرمز و سوسیس طبخ می شود. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب صرب با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب صرب
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
سوسیس۲۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۲ قاشق سوپخوری
ریحان تازه۲ قاشق سوپخوری
پودر سوخاری۲ قاشق سوپخوری
نعنای تازه۲ قاشق سوپخوری
روغن مایعبه میزان کافی
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

طرز تهیه کباب صرب

ابتدا گوشت گوساله و سوسیس را چرخ کنید سپس در یک کاسه مناسب خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید، سپس سیر رنده شده، پنیر پیتزای رنده شده، ریحان خرد شده، نعنای خرد شده و به میزان لازم نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مواد را مانند مایه کباب کوبیده خوب ورز دهید تا کاملاً چسبناک شوند. در یک ظرف مناسب پودر سوخاری را بریزید. از مخلوط مقداری بردارید و آن را خوب گرد کنید، سپس داخل پودر سوخاری بغلتانید. حالا آن را به سیخ بکشید.

هر تعداد که می‌شود به همین شکل کباب‌ها را آماده کنید. در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا سیخ‌ها را داخل تابه قرار دهید تا کباب‌ها کاملاً سرخ شده و آماده شوند. بعد از آنکه کباب ها آماده شدند، آنها را از تابه درآورده، در ظرف مورد نظرتان بچینید و سرو کنید.

طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز

سوپ گشنیز ,  طرز تهیه سوپ گشنیز , دستور پخت سوپ گشنیز , s akdc

سوپ گشنیز یکی از سوپ های خوشمزه ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این سوپ خوشمزه را می توانید به عنوان پیش غذا در مجالس و مهمانی های خود سرو کنید. در ادامه با طرز تهیه سوپ گشنیز با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم سوپ گشنیز
جو پوست کنده1 پیمانه
هویج نگینینصف پیمانه
ماست سفت و ترش1 کیلو گرم
روغن1 قاشق سوپخوری
سیر رنده شده2 حبه
آرد2 قاشق سوپخوری
گشنیز ساطوری1 پیمانه
پودر فلفل قرمز1/4 قاشق مرباخوری
آب مرغ2 پیمانه
سیب زمینی1 عدد

طرز تهیه سوپ گشنیز

برای تهیه سوپ گشنیز ابتدا جو را یک روز قبل خیس کرده ، آب آن را خالی می کنیم و با 4 الی 5 برابر حجم جو خیس خورده آب و یک قاشق سوپخوری روغن درون قابلمه می گذاریم

تا خوب جو پخته شود و لعاب بیندازد.در پایان پخت، نمک، هویج و آب مرغ را اضافه کرده و می گذاریم تا بپزد.

سپس سیب زمینی ها را اضافه کرده، بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت، ماست، آرد و سیر را با هم مخلوط کرده و خوب هم می زنیم تا مایع یکدست شود.

سوپ را از روی حرارت برداشته و از سوپ به تدریج به ماست اضافه می کنیم تا ماست گرم شود، سپس مخلوط سوپ و ماست را روی حرارت ملایم قرار می دهیم

و مرتب هم می زنیم تا سوپ بجوشد.در آخر گشنیز خرد شده، نمک و در صورت شیرین بودن ماست آب لیموترش اضافه می کنیم

و بعد از 5 دقیقه سوپ را از روی حرارت برمی داریم. سوپ را با کمی گشنیز خرد شده و فلفل قرمز تزیین می کنیم.

طرز تهیه كیک میوه شكلاتی

مواد لازم برای كیک میوه شكلاتی

میوه های شكری خشک و خردكرده 100 گرم

انجیر خشک و خردكرده 100 گرم

خرده كیک كره‌ای 80 گرم

خلال بادام 250 گرم

شكلات سیاه خردكرده 250 گرم

شكلات سیاه ذوب كرده 60 گرم

سفیده های تخم مرغ 5 عدد

شكر 185 گرم

طرز تهیه كیک میوه شكلاتی

میوه ها، انجیر، خرده كیک، بادام، شكلات خردكرده و شكلات ذوب كرده را در كاسه مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید. در كاسه دیگری، سفیده های تخم مرغ را با سرعت تند همزن برقی بزنید تا كاملاً فرم بگیرد بعد بتدریج شكر را بیفزائید تا شكر در سفیده های تخم مرغ حل شود.

سپس آن را به مخلوط قبلی اضافه كنید. حالا مایه را درون قالبی به قطر 24 سانتیمتر بریزید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 150 درجه سانتیگراد، به مدت 1 ساعت قرار دهید تا كیک كاملاً بپزد و طلائی رنگ شود.

اكنون كیک را از فر خارج كنید و پس از گذشت 10 دقیقه، آن را از قالب درآورید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً خنک شود. اینک كیک را روی ظرف مناسبی بگذارید و در صورت تمایل، آن را با خامه فرم گرفته تزئین كنید.

منبع : shooroshirin.ir

طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب , طرز تهیه جوجه کباب , دستور پخت جوجه کباب

مواد لازم جوجه کباب

سینه مرغ ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

آبلیمو ۸ قاشق غذاخوری

کره ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

ماست نصف لیوان

روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری

زنجبیل ۱ تکه کوچک

نمک و ادویه به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب

ابتدا پیازها را به صورت درشت و حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم.

بعد از این کار ماست را به همراه روغن مایع ، زنجبیل ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت برسند.

پس از اینکار روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا سیخ می کنیم. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و کمی زعفران دم کرده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد پس از اینکه جوجه ها تقریبا اماده شده بودند سس کره را روی جوجه کباب می زنیم. این کار باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند.

در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و روی ذغال کباب می کنیم. جوجه کباب چون غذایی است که آب ندارد اگر بخواهید آنرا با برنج سرو کنید حتما باید گوجه در کنارش باشد.

12345
last